Wednesday, 18 December 2013

nervous gila (10 jam lagi)

Assalamualaikum...
Hah.. nervous tahap gaban..
Tidur x lena 2 3 hari nie..
Jantung berdetak kecang..
Waduh2,, apa maw jadi ini..

"BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM.. YA ALLAH, BERIKAN KAMI BATCH 98 KEPUTUSAN YANG CEMERLANG UNTUK PMR 2013. SESUNGGUHNYA ENGKAU MAHA PEMURAH. SETIDAK-TIDAKNYA KAU BERIKANLAH KAMI APA YANG DIINGINI DAN MAMPU MEMBUAT KEDUA IBUBAPA KAMI TERSENYUM YA ALLAH DAN JANGANLAH KAU BERIKAN KEGAGALAN KEPADA KAMI. AMINNN..."
☆INSYA ALLAH☆
♡ATAS KEHENDAK MAHA BERKUASA♡
KAMI HANYA BERUSAHA SEMAMPU MUNGKIN.




Tuesday, 17 December 2013

Result PMR 2013 ♡091213♡

Assalamualaikum...

Woww tinggal 1 hari je lagi..
Bertambah kecut perut la nak tgk results...
Hope dapat results yg CEMERLANG LAGI GEMPAK...
Doakan SALWA AND BATCH 98.



Friday, 22 November 2013

Sedekah Pemangkin Kesejahteraan

Daripada Abu Hurairah r.a., beliau berkata: Rasulullah S.A.W. bersabda: Setiap sendi tubuh badan manusia menjadi sedekah untuknya pada setiap hari matahari terbit. Kamu melakukan keadilan di antara  dua orang  (orang berselisih faham) adalah sedekah , kamu membantu orang menaiki kenderaan atau kamu mengangkat barang-barang untuknya ke dalamkenderaan adalah sedekah, perkataan yang baik adalah sedekah, setiap langkah kamu berjalan untuk menunaikan solat adalah sedekah dan kamu membuang  perkara-perkara yang menyakiti di jalan adalah sedekah.


Riwayat Bukhari dan Muslim

Tuesday, 19 November 2013

12 CIRI SAHABAT YANG BAIK MENURUT IMAM GHAZALI


Berikut saya berbagi ilmu dari fanspage facebook islami "ayo remaja islam bangkitlah"

  1.  kau berbuat baik kepadanya, maka ia juga akan melindungimu.
  2. Jika engkau merapatkan ikatan persahabatan dengannya, maka ia akan membalas balik persahabatanmu itu.
  3. Jika engkau memerlukan pertolongan darinya, maka ia akan berupaya membantu sesuai dengan kemampuannya.
  4. Jika kau menawarkan berbuat baik kepadanya, maka ia akan menyambut dengan baik.
  5. Jika ia memproleh suatu kebaikan atau bantuan darimu, maka ia akan menghargai kebaikan itu.
  6. Jika ia melihat sesuatu yang tidak baik dari dirimu, maka akan berupaya menutupinya.
  7. Jika engkau meminta sesuatu bantuan darinya, maka ia akan mengusahakannya dengan sungguh sungguh.
  8. Jika engkau berdiam diri (karena malu untuk meminta), maka ia akan menanyakan kesulitan yang kamu hadapi.
  9. Jika bencana datang menimpa dirimu, maka ia akan berbuat sesuatu untuk meringankan kesusahanmu itu.
  10. Jika engkau berkata benar kepadanya, niscaya ia akan membenarkanmu.
  11. Jika engkau merencanakan sesuatu kebaikan, maka dengan senang hati ia akan membantu rencana itu.
  12. Jika kamu berdua sedang berbeda pendapat atau berselisih paham, niscaya ia akan lebih senang mengalah untuk menjaga.




ERTI SEBUAH PERSAHABATAN

hah.. apa erti sebuah persahabatan buat korang????
ERTI SAHABAT DALAM ISLAM...
Bersahabatlah kita dengan sesiapa pun tanpa memilih "Rupa,Warna Kulit, dan Ugamanya"
rasulullah s.a.w tidak pernah memilih untuk bersahabatan... 
Disini saya ingin mengupas erti dan harga sesebuah persahabatan dalam kehidupan kita, di zaman serba canggih dan moden ini manusia sering memperkotak katikkan erti sebuah persahabatan.... 
Persahabatan bagi saya besar ertinya bagaimana pula dengan pendapat sahabat semua..... 
Persahabatan yang ikhlas, jujur, saling hormat menghormati dan sefahaman akan terjalin perhubungan untuk jangka masa yang panjang...Selagi tidak berlaku pertelingkahan diantara kita...... 
Bila diperhatikan memang ada kebenarannya...
Biar kita buruk di mata insan asalkan cantik di mata ALLAH S.W.T. :) 
Semalam Kenangan, hari ini kenyataan, esok perubahan.:) 
hidup mesti ceria sempoi dan penuh keimanan.....



Wednesday, 13 November 2013

GIVEAWAY AKHIR TAHUN 2013 DJH




 FATIN | ZARA | HAWA | TETO | VEE | NUR | DJH | FARAHAIN | WANIE ASHA |

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Jom sertai GIVEAWAY AKHIR TAHUN 2013 anjuran DJH.Pelbagai hadiah ditawarkan seperti SHAWL | FACEMASK | COLLAGEN EYEMASK |KEYCHAIN | FRIDGE MAGNET | TOPUP | dan pelbagai hadiah menaik lagi.
Syarat mudah dan best.Jom ramai-ramai kita menjoinkan diri! Tekan banner untuk sertai!

Wanita ditumbuk suami amal ajaran sesat...



Segamat:Seorang isteri yang tidak tahan sering dibelasah suami sejak setahun lalu, nekad membuat laporan di Balai Polis Segamat di sini, malam kelmarin

Mangsa yang mahu dikenali sebangai Fazilah,26, mendakwa dia sering dimarahi, ditampar dan ditumbuk tanpa sebab sejak suaminya itu mengamalkan ajaran bercanggah dengan Islam  sejak setahun lalu.

Selain Fazilah , anak lelakinya berusia empat tahun juga sering dipukul tanpa sebab setiap kali melihat anak kedua daripada tiga beradik itu.

Kemuncaknya apabila Fazilah yang baru pulang mengambil upah mencuci pinggan di sebuah gerai makanan berhampiran rumahnya, tiba-tiba ditumbuk suaminya hingga cedera, pada jam 8.40 malam kelmarin.

"Makam tadi(kelmarin), selepas saya pulang ke rumah, dia menumbuk saya hingga saya terjatuh dan luka di kening kiri".

"Selepas itu, dia menyuruh saya keluar membeli rokok di sebuah kedai tanpa sebarang perasaan kasihan seperti tiada apa-apa yang berlaku. Saya mengambil peluang itu dan terus ke balai polis", katanya ketika ditemui selepas membuat laporan berkenaan.

Fazilah berkata, suaminya  berubah sejak mengamalkan zikir pelik dan membacanya berulang kali sekuat hati selain meninggalkan solat serta tidak lagi memberi nafkah kepada dia akan anak-anak mereka. "Dia sering panas baran tidak bertempat. Sejak kami berkahwin lapan tahun lalu, perangainya berubah dengan ketara sejak setahun lalu. Apabila saya menyuruhnya bersolat, dia meradang dan terus menampar saya", katanya

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Mohd Kamil Sukarmi mengesahkan menerima laporan terbabit.

Cerdit: BH131113

Monday, 11 November 2013

SIMPLE HOLIDAY GIVEAWAY BY SN

Ni second Giveaway yang wawa cuba sertai...

SIMPLE HOLIDAY GIVEAWAY BY SN
11 NOV - 6 DEC 2013



NAK JOIN???
TEKAN BANNER DI ATAS






1K GIVEAWAY BY CIK ARNAB

Assalamualaikum...
pertama kali wawa nak join GIVEAWAY ni...


Kalau korang nak join juga
TEKAN BANNER KAT ATAS NI..


GIVEAWAY


1K GIVEAWAY by CIK ARNAB
SIMPLE HOLIDAY GIVEAWAY by SN
GIVEAWAY AKHIR TAHUN 2013 by DJH






Saturday, 9 November 2013

MyHeppi??

Assalamualaikum...
ok tadi terbaca satu blog nie dya cita pasal MyHeppi...
Laman sosial PERTAMA yang dibuat oleh orang islam....
daftar sekarang di MyHeppi

Jangan nak memandai ambil gbr yang x menutup aurat,
seperti yang yang telah diamanahkan kepada sebangai umat islam...
Awal2 lagi diorang dah bagi AMARAN taw x..

Bila laman sosial ditubuh..??
sebenarnya cheq pun x pasti..
dari blog yang baru cheq baca tadi dia kata awal bulan 2.2013
Kalau x betul jgn marah...
JUST SHARE..

~ HANYA YANG UMUR 16 TAHUN KEATAS SAHAJA YANG BOLEH DAFTAR... ~







Thursday, 7 November 2013

TAMAT sudah Love U Mr.Arrogant

Assalamualaikum....
Wow ending Love You Mr.Arrogant, memang terbaekkk la....
Rasa mcam best je,, Mcam nak tgk lagi je...
Sampai x taw nak kata apa la....
Drama2 yg diappilkasi dari novel2 memang terbaekkk la...



Monday, 4 November 2013

Mula lah cuti kami

Assalamualaikum...


hah!!! hari nie nak salwa nak g taw... g taw apa arkkk???!!!
nak taw ke??? nak la nak la... Salwa dah cuti sekolah mula musin cuti sem 2 yang membosankan...


taw x berapa lama cuti..??? 2 bulan...!!! serius comfirm bosan...
kawan2 semua duk jauh...

#saja #nak #share #coz @salwa #boring



Thursday, 24 October 2013

PeRBeZaaN aNTaRa KaWaN DaN SaHaBaT

Hai....
~ Assalamualaikum dan Salam Sejahtera ~
Hari nie wawa nak cerita apa beza antara "KAWAN dan SAHABAT"
mesti ramai yang tak tahu apa perbezaan antara 2 hubangan yang hampir sama ini...


SAHABAT...

Sahabat adalah orang yang memiliki rasa tanggungjawab terhadap diri kita, tetapi tidak memiliki hubungan darah.Dalam erti kata lain, Sahabat bukan terdiri daripada adik-beradik tetapi berupaya mewujudkan hubungan yang mirip hubungan persaudaraan antara adik-beradik. Sahabat adalah orang yang banyak memberi manfaat dan kebaikan kepada kita dan begitu juga kita.

Sahabat adalah seorang yang setiakawan, boleh membantu apabila kita berada di dalam kesusahan, meredakan kesedihan, menghilangkan kebimbangan dan sanggup berjuang demi demi kebaikan kita. Sahabat adalah orang yang mampu menyimpan rahsia dan keaiban kita. Mereka akan sentiasa melindungi kita.


Sahabat tidak semestinya memiliki minat atau pendapat yang sama dengan kita, tetapi mereka akan sentiasa ada apabila kita memerlukannya. Sahabat adalah orang yang membuatkan kita berasa selamat apabila bersama mereka, sebab mereka adalah orang yang sangat setiakawan. Sahabat adalah orang-orang yang sangat menyayangi kita.



Sahabat kadangkala adalah penjaga, pelindung dan semangat mereka akan sentiasa ada bersama mereka..

KAWAN...

Kawan ialah seorang yang boleh berkongsi lebih dari satu perkara seperti minat, hobi, perasaanya.

Kami selalu memiliki masa untuk bersama, bergembira, berseronok dan sebangainya. Kawan biasanya terjadi apabila seseorang itu menemui individu yang lain, yang memiliki persamaan seperti hobi, minat, tabiat dan permikiran yang sama dengan dirinya. Kita selalunya berasa seronok dan terhibur apabila berada bersam-sama kawan.


Kawan mungkin n, perjuangan dan sebangainya biarpun bukan dari organisasi yang sama. Kawan ialah orang yang selalu berinteraksi dengan kita dan mengenali beberapa fakta peribadi mengenaiboleh berkongsi kesedihan dan kegembiraan, tetapi mereka selalunya tidak akan pergi lebih jauh daripada itu. Malah, sekiranya tidak sependapat, hubungan kawan mungkin boleh terputus.




Saturday, 12 October 2013

SABTU (12-10-13) punya cerita....


Assalamualaikum...
Lama saya x update blog..
hari nie saya nak cerita aktiviti dan geng pss pada ari sabtu ari tu...
hari tu adalah hari yg paling gempak dan tak boleh saya lupakan....

Sallam mengambil kedatangan pengawas pss pagi
Khairul mengambil kedatangan pengawas pss petang
Tunggu Bas lambat sgt kul7 ke kul last2 kul9 baru bertolak...
dalam perjalanan ke Kelantan...
Dekat bukit bunga
Baru sampai ke tempat penginapan...
Taklimat ringkas drpd cikgu Faridah Kassim

Hadiah untuk Jamuan Tahunan Pengawas PSS SMKAJ 2013

Friday, 5 July 2013

39 RAHSIA TAHI LALAT...

ASSALAMUALAIKUM...
ENTRI HARI MAYBE AGAK SENSITIF...
Tapi wawa just nak berkongsi pengetahuan jer...


  1. Bibir atas kanan     -Banyak rezeki , Pandai
  2. Bibir atas kiri     -Ramai kawan , Baik hati
  3. Bibir bawah kanan    -Disegani orang , Ramai yang suka
  4. Bibir bawah kiri     -Pandai berbicara , Tak mudah kalah
  5. Leher kanan     -Cerdas , Jujur , Berani menderita
  6. Leher kiri     -Cerdas dalam segala hal , Banyak pengetahuan
  7. Leher di tengah     -Tercapai cita-cita
  8. Hujung mata kanan     -Baik hati , Sopan santun , Cerdas
  9. Hujung mata kiri     -Baik budi , Murah rezeki
  10. Betis kanan     -Suka berhibur , Boros
  11. Betis kiri     -Rajin , Tidak suka menganggur
  12. Lutut kanan     -Bersikap tidak peduli , tidak mahu berusaha
  13. Lutut kiri     -Kurang kuat usaha
  14. Kening kanan     -Cerdas , Cekap
  15. Kening kiri     -Cerdas , Sopan santun
  16. Tengah kening     -Keras hati , Berani segala hal
  17. Hujung mulut kanan     -Kecil rezeki , tak mudah kalah
  18. Hujung mulut kiri     -Suka berpoya-poya
  19. Pergelangan kaki kanan     -Suka keluar rumah
  20. Pergelangan kaki kiri     -Kehendak kuat
  21. Batang hidung     -Banyak dicintai orang , dapat menjadi kaya
  22. Dagu kanan     -Jujur , baik hati
  23. Dagu kiri     -Bijaksana , Berbudi luhur
  24. Bahu kanan     -Cermat dalam membuat keputusan , Banyak tanggungan
  25. Bahu kiri     -Suka kerja keras , Banyak tanggungjawab
  26. Lengan kanan     -Setia , Taat pada atasan
  27. Lengan kiri     -Menepati janji , Rajin
  28. Pinggang kanan     -Sayang pada pasangan hidup
  29. Pinggang kiri     -Disayangi pasangan hidup
  30. Telapak kaki kanan     -Tidak mudah mengeluh
  31. Telapak kaki kiri     -Baik budi pekertinya
  32. Siku tangan kanan     -Kuat ingin memiliki kejayaan
  33. Siku tangan kiri     - Baik hati , Suka menolong
  34. Telapak tangan kanan     -Banyak rezeki tetapi boros
  35. Telapak tangan kiri     - Banyak rezeki , Cermat
  36. Pergelangan tangan kanan     -Boros , Suka bersukaria
  37. Pergelangan tangan kiri     -Dapat berpangkat
  38. Kelopak mata bawah kanan     -Agak malas
  39. Kelopak mata bawah kiri     -Kurang bijak


Wednesday, 3 July 2013

RESEPI KEK KEJAYAAN

ASSALAMUALAIKUM...

BAHAN2

  • 250 GM DAYA USAHA
  • 100 GM KESABARAN
  • 100 GM KEIMANAN
  • 190 GM KEINSAFAN
  • 150 GM PENGORBANAN
  • 150 GM CAMPURAN AKHLAK MULIA *BOLEH DIDAPATI DARI DIDIKAN YANG BAIK DAN SEMPURNA
  • 8 SUDU RASA TANGGUNGJAWAB
  • 200 GM SENYUM SECUKUP RASA


CARA2
PUKUL SEMANGAT HINGGA MENJADI KEMBANG DAN KENTAL. MASUKKAN USAHA DAN KESABARAN,GAUL SEHINGGA SEBATI. MASUKKAN KEINSAFAN SEDIKIT DEMI SEDIKIT. BIARKAN ADUNAN MENJADI LEMBUT. SETELAH ITU CAMPURKAN KEIMANAN, RASA TANGGUNGJAWAB DAN CAMPURAN AKHLAK MULIA. IA PERLULAH MENCUBA. MASUKKAN ADUNAN TERSEBUT KE DALAM MANGKUK BERTIMBANG RASA DAN TOLAK ANSUR. HIASKAN DENGAN SENYUMAN YANG MENAWAN KEMUDIAN BAKAR DENGAN TENAGA YANG ADA.



U/P: UNTUK MENDAPATKAN KEK YANG CANTIK DAN ELOK, JAUHILAH IA DARI AIR MATA PUTUS ASA WALAUPUN SETITIK. OLEH KERANA KEK KEJAYAAN INI AMAT SUKAR UNTUK DIBUAT, SYABAS KEPADA SESIAPA JUA YANG BERJAYA MELAKSANAKAN DENGAN BAIK...


Tuesday, 2 July 2013

Miss you dad

Kami rindu abah,
Tap kami x leh sesak abah dgn perasaan rindu kami....
Tu pesan arwah atok kat kami adk beradk....
We your daughter n son love you dad...
just doa ja yg mampu kami hadiah kan kpda abah...


Kem Selangkah ke FKE

Assalamualaikum kwan2...
kami nak cita pasal kami, kwan2 kami, abg2 n akak fasi yg kami sayang...
Dalam banyak2 kem yg pernah kami p, Kem selangkah ke FKE paling best...
setiap detik bersama fasilitator akan kami hargai dan ingat...
Setiap gbr mempunyai kenangan tersendiri...