Thursday, 19 July 2012

Ramadhan akan jatuh pada 21 Julai 2012

Assalamualaikum..



Tiada hari seindah JUMAAT,
Tiada kata seindah ZIKIR,
Tiada ibadat seindah SOLAT,
Tiada bulan seindah RAMADHAN...

"SELAMAT MENJALAN IBADAT PUASA"





Wednesday, 18 July 2012

Isu Gempak yang para pelajar suka...

Assalamualaikum..

Berita gempak tahun depan mungkin pelajar sekolah boleh membawa telefon bibit ke sekolah untuk kemudahan dan dapat mengurangkan kes gejala sosial...Bagi kalang remaja sekarang..P
enggunaan alat komunikasi di luar waktu kelas membabitkan faktor termasuk keperluan keselamatan murid dan persekitaran pembelajaran...

Dalam pengunaan telefon bibit di sekolah ada kesan yang baik dan yang tidak baik... Kesan yang baik hanya 25% dan kesan buruk hampir 75-80%...



BERITA PALING GEMPAK YANG PARA PELAJAR ASYIK BERCAKAP 2/3 HARI INI

DATUK DR WEE KA SIONG / TIMBALAN MENTERI PELAJARAN

"Sesuatu trend dilihat lebih realistik pada waktu sama perlu ada sekatan pengunaan supaya tak ganggu gugat perjalanan dalam kelas itu prinsip kita dapat pelawa pandangan semua pihak".

Jika hendak tahu---> clik sini dan sini 


Sunday, 15 July 2012

ramadha sudah hampir...

ada lag 5 ary seblum puasa...
x sabar aqu nak jalankan ibadat puasa...
Dah nak puasa nie jgn pula duk main merjun..
pop pang sana , poppang sini...
bising org nak wat ibadat solat terawih....


SaHaBat- Najwa Latif ft Sleeq

Assalamualaikum..





Lagu nie khas untuk kwan2 ku...
Nabila, NadiaSyahira, Liyana, Haziqah, Miera, AidaKwan2 pengawas PSS SMK Aman Jaya,  Budax SK Sungai Lalang, SK Sungai AraBudax2 SMK Aman Jaya...


Lirik Lagu Sahabat – Najwa Latif ft. Syamkamarul, Sleeq
[Najwa Latif]
Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
Setiap tangisan dan juga ketawa
Kau ada dikala ku perlu
Setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku
[Syamkamarul]
Kau ada di kala ku jatuh
Di setiap bangunku
Terus menemaniku
Tanpa rasa jemu
Kau ada di setiap tawa
Di kala bahagia
Kau menjadi sahabatku
Selamanya
Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku
Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku
[Sleeq] RAP
Yeah sahabatku
Tetap bersamamu jika kau perlukanku
Dan ku tak kaku tak kekok
Kalau sampai buntu kita belok yok (yok)
Berjangkit sesama seperti mengusik si melatar
Kau kau jangan kau melampau
Dan kalau siapa mengusik Najwa
Tolong bagitau aku tapau


Thursday, 12 July 2012

koleksi pantunku yang tak seberapa...


Ini buku koleksi pantun aqu..
baru satu..
bila baca pantun mcm2 ilham sampai...





Ini2 pantun2 yg baru aqu dpat...
sikit jer baru dpat x banyak lag...
Seperti ini:-

1. Rumpun buluh tumbuhnya rapat,
Pokok tinggi,sejuk dan reduh,
Ada masa elok di manfaat,
Kelak menyesal seumur hidup....

2. Tumbuh tinggi pohon ketapang,
Daunnya lebat dahannya teguh,
Ingat sibuk ketika lapang,
Kerja yang ada jangan ditangguh..

Dan ada lag 2,3 lag pantun..




2A3 + 2A6 = 2A gila


Best gila ari nie...
Mai jer kolah usha abg kadet polis kawad...
Masuk tapak koko duk cari pasal ngan kwan2 aqu...
Waktu pertama klas cikgu masuk lambat...
Waktu kedua pun sama...
Waktu ketiga dan keempat cikgu x masuk terus...
Kami apa lag enjoy jerrr la...
Tambah2 lag waktu,waktu agama kena campur klas...
Kami duk lawan kawad dlam klas sebelah...
memang terbaeekk..
Lpas tu terkena ngan kwan aqu syahira...





Friday, 6 July 2012

Akhirnya aku tahu...


Mesti korang pelik...
Apa yang "Akhirnya aku tahu"..
Tahu apa...

Aku dah tahu cam mana ayah aku meninggal dunia...
Bila tahu nak nangis la pula...




Wednesday, 4 July 2012

About Me

Assalamualaikum...

Nama: SALWA IZZATI
Nama Panggilan :WAWA ZATI
Tarikh Lahir :BATCH 98
Tempat Lahir :BUKIT MERTAJAM,PULAU PINANG
Hobi :EDIT PHOTO(PHOTOSHOP)
Makanan Kegemaran :MAKANAN THAI,MASAKAN IBU.
Warna Kegemaran :UNGGU
Buku Kegemaran :NOVEL CURI-CURI SUKA
Pendidikan :SK SUNGAI ARA / SK SUNGAI LALANG / SMK AMAN JAYA
Nama Ayah :MUSTAKA AHMAD
Nama Ibu :SURAYA
Bangsa :MELAYU
Agama :ISLAM
WeChat : Wawa_aty
Facebook : Salwa Izzati II
Line : FAKHA_WADIAH
Twitter : @FaKha_WaDiah
Keek : SALWA_ZATI
Instagram : SALWA_ZATI
ANAK SULUNG DALAM 4 ORANG ADIK BERADIK






Sunday, 1 July 2012

Penanda Aras Pengawas PSS SMK AMAN JAYA

Assalamualaikuum...


PENGAWAS PSS SMK AMAN JAYA
Perpustakaan Awam Negeri Kedah

Di Bahagian Rujukan...
Bahan rujuk at perpustakaan awam tidak boleh di pinjam...


Hari nie kami tetamu istimewa perpustakaan negeri kedah...
Tempat larang dapat kami masuk dgn izin pengurus perpustakaan negeri kedah....


Al-Quran tulisan tangan...



SMK Aman Jaya
Puan Faridah bersama Fatein Nur Syafiqah




tgh buat cacatan...




Pengawas PSS SMK Aman Jaya..

Pengawas PSS semua rajin2 belaka..
hehehe
Perhargaan Dari Pusat Sumber Sekolah SMK Aman Jaya...
Kepada Perpustakaan Awam Negeri Kedah...
Perhargaan Dari Pusat Sumber Sekolah SMK Aman Jaya...
Kepada Perpustakaan SMK Convent...




Laman SMK Convent...
Cantik...